JA!
Känslan av att vara på banan igen efter att ha bott i ett hem utan internet i 3 veckor. Jobbigare än man kan tro. Herregud, vad beroende jag är!
Skype, mail, Sydsvenskan, Aftonbladet, banken...SOCIALA MEDIER. Jag har saknat att inte ha dem ett tangentbord bort.
Men...det krävdes lite för att få det installerat här hemma. Kl. 11 hade vi avtalat enligt kontraktet. 11.40 hade de fortfarande inte varken dykt upp eller hört av sig...som sagt mañana, mañana! Lite så ungefär är det här nere - sker det inte idag så sker det väl i morgon. Och iofs är väl just TID något jag faktiskt har, men när det är så blir man genast lite mer otålig än nödvändigt. Anyway. 11.45 väcktes jag från min dagdröm av en sylvass knackning på ytterdörren. Jorå, där stod dem som jag så ivrigt väntat på. Två turkosblåa kepsar med märket DU (DU=internet förval), fritt fram att öppna alltså.
"Madame, we are here to install your DU! Madame, did you switch off your cell phone? We have been trying to reach you for a while."
Då trillade polletten ner.
"Oh, so sorry! Mistakenly, my husband listed his number and not mine as it was supposed to be. Big mistake. SO SORRY!"
Hade jag kunnat skifta till färgen röd så hade jag väl gjort det på direkten. Där fick jag för att jag satt och eldade upp mig i ren irritation. Tror t.o.m att jag hann mumla något i stil med: Ärthjärnor som inte lärt sig klockan! I know, I am not the one to talk. Late as ever. Men efter att övriga leveranser krävts åtskilliga "sitta-hemma-och-vänta"-dagar när jag bara vill vara ute i det vackra vädret, tog jag mig rätten i att vara lite mulen.
Meeen, det var alltså vårt eget fel att de var "sena" - den här gången.
What comes around goes around - I guess.
Men nu har de 2 turkosblåa kepsarna gått. Tog ungefär drygt 2 h att verkställa TV/Bredband/Wi-Fi/Landline. Det var det. SKÖNT.
Under tiden började dock vår nya tvättmaskin läcka vatten ut i hela vårt tvättrum. INTE SÅ SKÖNT.
Var bara att ta hissen ner till min vän Ershad - Mr. Security guy nere i foajén. Han är toppen. Alltid ett leende på läpparna, supertrevlig och serviceminded.
"Good day Maam! How are you today?" Standardfråga varje dag.
"Well...I´m kind of having some problems with our newly installed washing machine." Halvt gråtfärdig.
"What is wrong, maam?" Bekymrad.
"Water. There is litterally water all over our laundry room floor!" On the verge of breakdown
"No worries maam! I will send someone to your unit who will fix this, right away!" Supportive. Very supportive.
1 h senare var allt fixat, trixat och uppstädat. I love this place!
Det må kosta lite mer för 24/7-Security - men med killar som dessa är det värt det. Så värt det.
Ska springa ner och möta upp Anders som hämtar upp mig för ett par småärenden. Bl.a för att köpa en hemtelefon så att ni kan ringa oss! Inboxa mig gärna så skickar jag nummer till vår landline.
Men, nu vill jag veta...
Hur är det hemma i Sverige?
Eller i Norge? Eller i Usa?
Ja ni förstår.
Jag är toknyfiken!
Berätta ALLT!
Until later...
Love, love!
Tjenare!
SvaraRaderaVad skönt att ni har fått tag i en ordentlig uppkoppling hehe =)
Hur funkar det om man vill ringa till er nu då?
Med vänlig hälsning Björn
Björn! Inboxa mig - I´ll tell you there!
Radera